Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin
Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, May 27, 2009

Pungkoq AKA punggung



Hari ni Khamis, bagi orang Islam memang elok la puasa sunat. Pakteh tak puasa hari ni pasai tengahari ni ada kenduri sikit. Kelmarin lagi depa dah bagitau, jadi tak elok la kalau kita tak meraikan.


Pakteh dengaq, ramai yang puasa hari ni. Yang tak pernah puasapun cuba puasa. Yang tak berapa cukup puasa wajib pun tumpang puasa dah masuk hari ke 3.


Bab puasa ni, kita kena perbetoi niat kita. Jangan sebab dek DAP ajak mogok, kitapun ikut sama. Bukan tak boleh sokong orang bukan Islam tapi kena tengok gaya sama. Kalau tindakan depa menguntungkan ummat Islam, takpa la. Macamana kalu tindakan depa merugikan ummat Islam?


Bagi Pakteh, kita ikut saja fatwa mufti dan bekas mufti yang melarang kita mogok. Kalu nak puasa, buat cara yang betoi. Jangan PUASA + MOGOK, nanti jadi PUNGKOQ.


Pakteh mintak maaf, no... Seperti biasa, sebagaimana blog albanjari jugak, Pakteh nak buat iklan sikit. Sapa nak ubat bagi keras k**e sila hubungi Pakteh segera. Dengaq cerita, YB PAS kat Kelantan yang bercerai dengan bini muda dia hari tu pun pakai minyak ni. Pasai tu yang nak tambah lagi satu tu.

1 comments:

Cheguman@Demang Lebar Daun May 28, 2009 at 4:26 AM  

Pakteh,
Ipar saya beritahu tadi, 2-3 orang ustaz di sekolahnya turut berpuasa serentak dengan DAP. Mereka mengaku bahawa puasa itu bagi menyahut seruan mogok oleh pemimpin mereka.

About This Blog

Blog Merapu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP